2009. január 6., kedd

"Már értem, anyámék miért csinálnak folyton pörköltet"

Az idézet Bambitól van, és szerinte a magyarázat a pörkölt egyszerűsége. Mint a pofon. Jobb lelkületű lévén nem akartam megmutatni neki hányféle pofon is létezik. Ezért inkább nem álltam le vitatkozni vele, csak halkan hívtam fel a figyelmét a pörköltkészítés veszélyeire.

Gombás csirkepaprikás

400 gr csirkemellfilé
250 gr csiperke (lehet laska is)
1 kisebb fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 pohár tejföl (mostanában 150 gr)
zsiradék (lehet olaj, vagy zsír ízlés, kedv szerint)
egy evőkanál liszt
fűszerpaprika (édesnemes)
só, bors
víz

Először kockára vágom a húst, apróra a fok- és a vöröshagymát. Aztán serpenyőben, alacsonyabb lábosban felhevítem a zsiradékot. Ebbe kerül a vöröshagyma, az üvegesedést, párolódást segítendő megsózom, ha nagyon szikkadt darab, akkor kis vízzel meglocsolom. Amikor a hagyma puha, lehúzom az edényt a tűzről, és megszórom borssal, paprikával. Keverve elegyítem és oldom a fűszereket a zsiradékban. Ez a pörkölt alap, legalábbis felénk. Ebbe keverem a felkockázott csirkehúst. Pirítom. Pirulás után a közben felkockázott gomba kerül az edénybe. Ezután kicsit lefedem, hogy a gomba levet engedjen, és felvegyen a szaftból. Tíz perc negyed óra után mikor a gomba összeeset kissé és levet is engedett, már fedő nélkül párolom tovább. ha kell kis vízzell felengedem, nem levesre csak kicsit szaftosra. Ebbe kerül a tejfölös lisztes habarás, amivel még tíz percig fő. Rízs, tészta vagy friss foszlós kenyér jár hozzá, esetleg valami kellemes száraz fehérbor a balaton felvidékről, esetleg a Vértes - Buda borrégióból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése